روش های مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای کانادا

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

مهاجرت به استان انتاریو برنامه مهاجرتی آنتاریو

مهاجرت به انتاریو استان انتاریو قلب اقتصادی کانادا است. روش های مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای کانادا در این استان بسترهای لازم برای تولید وجود داشته و انواع صنایع در شهرهای آن مانند تورنتو فعال هستند. اتاوا نیز مرکز ادارت دولتی و وزارتخانه ای است. با مهاجرت به کانادا از طریق استان انتاریو می توان از نظر شغلی تا حدودی مطمئن بود. همین موضوع یکی از دلایل محبوبیت مهاجرت به کانادا از استان انتاریو است. یکی از صنایع بسیار مهم در انتاریو صنعت اتومبیل است. شرکت های کانادایی از جمله کشورهای پیشرو در این صنعت به شمار می روند. این استان همچنین دارای منابع طبیعی فراوانی از جمله آهن و نیکل و همچنین جنگل های فراوان است. علاوه بر این طبیعت زیبای این منطقه فرصت سرمایه گذاری روی صنعت گردشگری را فراهم کرده است. این استان دارای کمترین میزان نرخ بیکاری در کانادا است و به همین دلیل مهاجرت به کانادا از طریق استان انتاریو امری معقول به نظر می رسد. زیرا در این استان اغلب صنایع و مشاغل در حال فعالیت گسترده هستند

اقامت در انتاریو

برای واجد شرایط بودن اکسپرس اینتری و در نظر گرفته شدن برای نامزدی انتاریو، متقاضیان باید برای یکی از دو برنامه مهاجرت فدرال واجد شرایط باشند، همچنین انتاریو سه جریان برای کارگران ماهر ایجاد کرده است که می خواهند در انتاریو بطور دائم زندگی و کار کنند. این سه جریان از سیستم انتخاب اکسپرس اینتری فدرال استفاده می کنند.

·         برنامه نیروی کار ماهر فدرال

·         کلاس تجربه کانادایی

·         جریان نیروی کار ماهر فرانسوی زبان اکسپرس اینتری انتاریو

·         جریان اولویت های سرمایه انسانی اکسپرس اینتری انتاریو

·         جریان حرفه تخصصی اکسپرس اینتری انتاریو

این امر ( Ontario Immigrant Nominee Program (OINP را قادر می سازد تا افرادی را که برای مهاجرت و پناهندگی و مجموعه اکسپرس اینتری شهروندی کانادا واجد شرایط هستند و دارای تحصیلات لازم، تجربه کار حرفه ای، توانایی زبان و سایر عوامل کمک کننده برای کمک به موفقیت آنها در ایجاد و ادغام در بازار کار و جوامع انتاریو هستند را نامزد کند.

دانشجویان بین المللی در استان انتاریو

گروه دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در کانادا و همچنین شهر انتاریو این کشور OINP برای دانشجویان بین المللی در برنامه های تحصیلی خارج از کشور طراحی شده است. این دسته به سه زیر مجموعه اولیه تقسیم می شود که شامل:

·         دانشجوی بین المللی با جریان پیشنهاد شغلی

·         جریان فارغ التحصیلی PhD بین المللی

·         جریان تحصیلات ارشد خلبانی بین المللی


منبع: https://www.ontario.ca/page/ontario-immigrant-nominee-program-oinp


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
salume paliz

مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کانادایی

مهاجرت به کانادا از روش تجربه کانادایی یا همان روش Canadian Experience Class مخصوص متقاضیانی است که تجربه کار در کانادا را داشته اند و از طریق برنامه تجربه کانادایی این امکان وجود دارد که متقاضی مهاجرت به کانادا، اقامت دائم کانادا را برای خود و خانواده وابسته به او دریافت کند. همچنین این برنامه مورد توجه دانشجویان بین المللی است که در دوره پس از دوره تحصیل در کانادا هستند. آنها می توانند در زمانی که پس از تحصیل در کانادا دارند و اغلب دارای PGWP می باشند حداقل شرایط لازم برای اقدام از طریق روش تجربه کانادایی را کسب کرده و برای اقامت دائم اقدام کنند. از ژانویه ۲۰۱۵ به بعد درمرحله اول متقاضی باید در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل ساخته و با داشتن حداقل شرایط لازم دعوتنامه برای ارسال تقاضانامه را دریافت کند. همچنین اداره مهاجرت کانادا، معمولا ًسالانه تعداد ظرفیت مشخصی پرونده در روس تجربه کانادایی قبول می کند.

مشاغل زیر برای برنامه تجربه کانادایی پذیرفتنی نخواهند بود:

 

 

- آشپز NOC 6222

- سرپرست خدمات غذایی NOC 6311

- افسر امور اداری NOC 1221

- دستیار امور اداری NOC 1241

- دستیار حسابداری و دفتر داران ثبت حساب (کتاب داران) NOC 1311

لازم به ذکر است که سوابق کار پاره ‌وقت نیز قابل ارائه است، مشروط به اینکه مجموع ساعات کار پاره وقت انجام شده معادل حداقل یک سال کار تمام وقت (حداقل ۳۰ ساعت کار در هفته) باشد.

اگر متقاضی با هر دو زبان انگلیسی و فرانسه آشناست باید زبانی را که در آن تسلط بیشتری دارد به عنوان زبان اول خود برگزیند و توانمندیهای خود در این زبان را با شرکت در آزمون برای زبان انگلیسی و یا برای زبان فرانسه به اثبات برساند.

سوابق در کارهای غیرمجاز

سوابق کاری که فرد در طی مدت اعلام نتیجه پناهندگی در کانادا به آن مشغول بوده است.

سوابق کاری که فرد در هنگام کار، دانشجو بوده است.(حتی اگر این کار را در تعطیلات تابستانی انجام داده باشد.)

کاری که به عنوان کارورزی شخص بوده باشد.

کارهای خوداشتغالی

کارهایی که در گروه C و D قرار دارند که معمولا مشاغلی هستند که به تحصیلات دبیرستان و یا دوره های آموزشی احتیاج دارند. مانند قصابان صنعتی، راننده ی اتومبیل های سنگین و پیک های غذا و نوشیدنی. و همینطور مشاغلی که نیاز به تخصص خاصی ندارند یا آموزش اندکی احتیاج دارند. مانند میوه چین ها، پرسنل خدمات نظافتی، کارگران فیلدهای نفتی.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
salume paliz

مهاجرت به کانادا از طریق مدرک فنی حرفه ای

 

یکی دیگر از روس های مهاجرت به کانادا  و دریافت ویزای کانادا مهاجرت از طریق برنامه فنی حرفه ای است. در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۲ طی یک اخباری  اداره مهاجرت کانادا اعلام می نماید که  برنامه جدید مهاجرتی متخصصین فنی و حرفه ای از امروز ۲ ژانویه ۲۰۱۳ آغاز به پذیرش پرونده نمود. همانگونه که  در اخبار گذشته نیزاعلام شده بود، هدف این برنامه جدید مهاجرتی تامین کمبود نیروی کار حرفه ای بازار کار کانادا در برخی از مناطق این کشور و کمک به رشد اقتصادی هرچه بیشتر کانادا است.

 

 

به طور کلی ۴۳ شغل در این لیست اعلام شده که از بین ظرفیت ۳۰۰۰ پرونده برای ۲۶ شغل هیچ گونه محدودیتی از لحاظ ظرفیت پذیرش نبوده ولی برای ۱۷ شغل اعلامی در این لیست محدودیت پذیرش فقط ۱۰۰ پرونده وجود دارد. انتظار می رود که پرونده های مهاجرتی متخصصین فنی و حرفه ای ظرف ۱۲ ماه بررسی شوند.

 

علاوه بر اینکه متقاضیان باید تحت یکی از مشاغل واجد شرایط باشند، باید تسلط ابتدایی بر یکی از زبانهای انگلیسی و یا فرانسه داشته باشند.  برای زبان انگلیسی متقاضیان باید بتوانند امتحان IELTS را گذرانده و در مهارتهای صحبت کردن و شنیداری حداقل ۵ امتیاز و در مهارتهای درک مطلب حداقل ۳.۵ و نوشتاری حداقل ۴ امتیاز کسب نمایند.

 

یکی دیگر از معیارهای این روش، پیشنهاد کار از یک کارفرمای کانادایی و یا  گواهی صلاحیت  دال به توانایی کار در حرفه مورد نظر از یکی از استانهای کانادا ( مدرک فنی و حرفه ای از کانادا) می باشد. همچنین متقاضی باید دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته و درحرفه مورد نظر را دارا باشد.


حداقل شرایط لازم برای برنامه مهاجرت کاری فنی حرفه ای:

آشنایی با یکی از زبانهای انگلیسی یا فرانسه و داشتن سطح زبان مورد نیاز در هر چهار مهارت – داشتن حداقل دوسال سابقه کار در پنج سال اخیر بصورت تمام وقت (یا معادل همین مقدار بصورت نیمه وقت) – داشتن تجربه کاری در طبقه بندی مشاغل کانادا NOC مشخص شده برای این برنامه مهاجرتی – داشتن پیشنهاد شغلی – عدم نیاز مدرک تحصیلی (مگر اینکه ارائه مدرک تحصیلی جهت کسب امتیاز در Express Entry باشد).

 

سطح زبان برای مهاجرت به کانادا

حداقل سطح زبان انگلیسی برای برنامه مهاجرت کاری فنی حرفه ای برای دو مهارت مکالمه و شنیدن CLB 5 معادل IELTS 5 و برای دو مهارت خواندن و نوشتن CLB 4 معادل IELTS 4 برای خواندن و IELTS 3.5 برای نوشتن است. مدرک زبان انگلیسی مورد قبول برنامه مهاجرت فنی حرفه ای و تکنسین کانادا فقط جنرال می باشد. در صورت انتخاب زبان فرانسه برای برنامه مهاجرت فنی حرفه ای و پیشه ور کانادا، حداقل سطح مورد نظر برای دو مهارت مکالمه و شنیدن CLB5  و برای دو مهارت خواندن و نوشتن CLB 4  می باشد. از اعتبار تست زبان شما در زمان دریافت دعوتنامه و ارسال مدارک نباید بیش از دوسال گذشته باشد.



 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
salume paliz

مهاجرت به کانادا از طریق پرستار خانگی ، هزینه ها و شرایط

یکی از راه های مهاجرت به کانادا مهاجرت از طریق پرستارخانگی می باشد. افرادی که به این ترتیب وارد کانادا می شوند، در ابتدا با ویزای کار موقت وارد کانادا می شوند ولی در واقع هدف آن است که این افراد بعد از مدتی کار در کانادا بتوانند تقاضای اقامت دائم بدهند و در کانادا مستقر شوند. این روش در کنار روش “ مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کانادایی یوکن” تنها روش هایی هستند که می توان از آنها برای تبدیل ویزای کار به اقامت دائم اقدام کرد. باید تاکید کنم که روش “پرستار خانگی” به خودی خود، به معنای مهاجرت به کانادا نیست ولی به هر حال جزو روش هایی است که می تواند منجر به مهاجرت به کانادا شود. راه های اخذ ویزای کانادا یوکن


شرایط لازم متقاضیان برنامه پرستار خانگی باید ۵ شرط اساسی زیر را داشته باشند:

 

  • باید مدرکی معادل دیپلم مدارس کانادا را داشته باشند
  • باید شش ماه به صورت تمام وقت در کلاس های آموزشی شرکت کرده باشند یا یک سال به طور تمام وقت در زمینه های مربوط به پرستاری شاغل باشند( باید شش ماه به طور پیوسته با یک کارفرما کار کرده باشند.) این تجربه کاری باید مربوط به سه سال اخیر باشد
  • باید مسلط به صحبت، خواندن و درک زبان انگلیسی یا فرانسه در حد مکالمات متداول باشند
  • باید یک قرار داد استخدامی مکتوب با کارفرمای جدید خود ببندند. شهروندان کشورهای خارجی (شهروندان غیر کانادایی) که متقاضی این برنامه هستند باید قبل از ورود به کانادا برای دریافت مجوز کار اقدام کنند.

تمدید مجوز کاری

یک پرستار خانگی فقط مجاز به کار برای کارفرمایی است که در مجوز کاری نام برده شده است. هر مجوز کاری تنها برای یک سال معتبر است و قبل از تاریخ انقضای آن باید تمدید شود. برای تمدید مجوز کاری، پرستار باید نامه ای از طرف کارفرما داشته باشد که در آن شغل فعلی او برای یک سال دیگر تمدید شده باشد.

 

مرحله اول – ورود به کانادا با ویزای موقت

برای آنکه فردی بتواند به عنوان پرستار خانگی live-in caregiver وارد کانادا شود لازم است پیش از هر چیز ویزای کار به عنوان پرستار خانگی دریافت کند.

فرد متقاضی دریافت این ویزا باید دارای حداقل شرایط زیر باشد:

 

  • مدرک تحصیلی معادل دیپلم دبیرستان در کانادا. معیار قبولی مدرک تحصیلی این نیست که 12 سال تحصیل کرده باشید، بلکه باید مدرکی که دریافت می کنید را بتوان معادل مدرک دیپلم دبیرستان کانادا تلقی کرد.
  • یکی از دو شرط زیر را داشته باشد.
  • یک دوره تمام وقت مرتبط با زمینه های کاری “پرستار خانگی” که حداقل 25 تا 30 ساعت در هفته و 6 ماه به طول می انجام را گذرانده باشد.
  • یک سال تمام سابقه کار به عنوان “پرستار خانگی” برای دیگران داشته باشد. حداقل شش ماه از این یک سال باید با یک کارفرما باشد.
  • آن قدر به زبان انگلیسی یا فرانسه آشنایی داشته باشد که بتواند بدون کمک، ارتباط برقرار کند. برای مثال بتواند نوشته های روی داروها را بخواند، در شرایط اضطراری با دکتر تماس بگیرد، تلفن را جواب بدهد و امثال آن.  زبانی که متقاضی می داند باید همان زبان رسمی ای باشد که در محل زندگی کارفرمایش صحبت می شود.
  • متقاضی باید قراردادی رسمی با کارفرمای خود امضا کند. این قرارداد باید به وسیله اداره کار (سازمان منابع انسانی کانادا) HRSDC مورد تایید قرار گرفته باشد.

اگر فرد همه این شرایط را داشته باشد و بعد برای ویزای “پرستار خانگی” تقاضا دهد، طی مراحلی ویزای موقت کار به عنوان “پرستار خانگی” دریافت خواهد کرد. این ویزا معمولا یک ساله است. افرادی که به این شیوه وارد کانادا می شوند، علی الاصول خانواده خود را همراه نمی آورند. با این حال اگر فردی مایل باشد که خانواده اش را همراه بیاورد باید به افسر اداره مهاجرت ثابت کند که منابع مالی کافی برای تامین زندگی خانواده اش در کانادا را دارد.

 

مرحله دوم – پس از ورود به کانادا

همان طور که ذکر شد، ویزای “پرستار خانگی” معمولا یک سال اعتبار دارد. اگر فردی که به این شیوه در کانادا حضور دارد همچنان برای کارفرمای قبلی خود کار کند، می تواند پیش از ابطال ویزا تقاضای تمدید آن را نماید. در مجموع ویزای پرستار خانگی تا حداکثر سه سال و سه ماه تمدید می شود (به عبارت دیگر از لحظه ورود به کانادا تا حداکثر سه سال و سه ماه این ویزا اعتبار خواهد داشت). امکان تغییر کارفرما وجود دارد ولی لازم است مراحل قانونی آن نظیر تایید توسط اداره کار طی شود.

 

بعد از گذشت 2 سال کار تمام وقت، پرستار خانگی می تواند برای اقامت دائم کانادا اقدام کند. وی همچنین می تواند برای اقامت دائم همسر و فرزندانش هم اقدام کند. با صدور اقامت دائم، این فرد مثل هر مقیم دائم کانادا می تواند برای هر کارفرمایی کار کند و یا در هر استانی زندگی نماید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
salume paliz

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

این برنامه سریعترین راه مهاجرت به کانادا نیست اما یکی از برنامه های کاربردی برای بسیاری از افراد استبرنامه (SUV (Start-up Visa Program در قانون مهاجرت به کانادا که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده است. اعضای تمام استارتاپ های نوآور که امکان ایجاد شغل در کانادا را دارا باشد و می تواند به مقیاس جهانی تبدیل شود می توانند از طریق همکاری با شتابدهنده های کانادایی اقامت دائم  (PR) دریافت کنند. حوزه های فعالیت استارت آپ می تواند بسیار گسترده باشد. خصوصا در موضوع سلامت، مواد غذایی، فناوری اطلاعات، فینتک و..



پروسه اخذ ویزا استارتاپ ها در کانادا


ابتدا باید یک طرح کسب و کار دقیق تهیه کنید، شرح سرمایه گذاری و نحوه برنامه ریزی موفقیت آمیز بودن آن را تهیه کنید. سپس باید طرح کسب و کار را به بیش از 50 نهاد کانادایی اختصاص داده شده از جمله صندوق سرمایه گذاری، گروه سرمایه گذاران انجل و برنامه های انکوباتور تجاری کانادا ارسال کنید. برای واجد شرایط بودن برای PR کانادا تحت این برنامه، شما همچنین باید ضمانت حداقل 75،000 دلار از سرمایه گذاران انجل یا 200،000 دلار از صندوق های سرمایه گذاری را داشته باشید. اگر شروع به کار شما توسط برنامه انکوباتور کسب و کار پشتیبانی می شود، نیازی به حداقل بودجه وجود ندارد. بودجه مالی مورد نیاز بر اساس اعضای خانواده:

  • 1نفر: 12،475 دلار
  • 2 نفر: 15،531 دلار
  • 3 نفر: 19،093 دلار
  • 4 نفر: 23،181 دلار
  • 5 نفر: 26،292 دلار
  • 6 نفر: 29،652 دلار
  • 7 نفر: 33،014 دلار


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
salume paliz

مهاجرت به کانادا به واسطه پیوستن به اعضای خانواده ، اسپانسرشیپ فامیلی

 یکی از راه های مهاجرت به کانادا مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ فامیلی می باشد. 

اگر فردی اقامت دائم یا تابعیت (شهروندی) کشور کانادا را داشته باشد می تواند برای مهاجرت  همسر، فرزندان، پدر و مادر و حتی سایر اعضای خانواده اقدام کند. شرایط دقیق مهاجرت این گروه متفاوت است. برای مثال می توانید نوشته های زیر را مطالعه کنید.

اسپانسرشیپ کانادا در زمینه ویزاهای کلاس فامیلی شامل موارد زیر می شود:

 

  • اسپانسر همسر
  • اسپانسر پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ
  • اسپانسر فرزندان وابسته (شامل فرزندان به سرپرستی گرفته شده نیز می‌باشد)

 

 

گرچه در شرایط خاص امکان اسپانسرشیپی (حمایت مالی) سایر اعضای خانواده به کانادا وجود دارد ولی به طور معمول تنها کسانی را که می توان از این طریق به کانادا مهاجرت داد همسر، فرزندان، پدر و مادر و پدربزرگ ها و مادربزرگ هاست. بعضی اوقات می توان سایر اعضای خانواده را هم اسپانسر شد. برای مثال طبق تبصره f بند 1 ماده 117 آئیین نامه های مهاجرتی کانادا IRPR، اگر والدین فردی فوت کنند و از آنها فرزند زیر 18 سالی باقی بماند برادر یا خواهر کانادایی (یا مقیم کانادا) وی می تواند اسپانسر او به کانادا بشود. همچنین کانادا امکان به فرزندی قبول کردن کودکان زیر 18 سال را نیز پیش بینی کرده است (تبصره g همان ماده قانونی). برای اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از موارد فوق می توانید با یک مشاور رسمی مهاجرت تماس بگیرید.

اگر در یکی از شرایط زیر باشید ممکن است امکان اسپانسر کردن فرد جدیدی را نداشته باشید:

 

  • اگر قبلا تعهدی داده اید و آن را انجام نداده باشید قادر به اسپانسر کردن فرد جدید نخواهید بود.
  • اگر دادگاه رای داده باشد که شما alimony و یا کمک خرجی فرزند را نداده باشید ممکن است قادر به اسپانسر کردن فرد جدیدی نباشید.

  • مرتکب جرمی شده باشید که مرتبط به اقوام و یا مرتبط با امور جنسی باشد و بسته به نوع جرم میتواند منجر شود شما نتوانید فرد دیگری را اسپانسر نمایید.
  • اگر شما به دلایلی به غیر از کارافتادگی درخواست کمک هزینه از دولت کرده باشید.
  • همچنین اگر قبلا فردی را اسپانسر کرده اید و او پس از ورود به کانادا از دولت درخواست کمک مالی کرده باشد ممکن است شما امکان اسپانسر کردن فرد دیگری را نداشته باشید.

 

 

اسپانسرشیپ همسر


بدین معنی است که دو نفر با هم رسمی ازدواج کرده اند. ازدواج های خارج از کانادا باید علاوه بر اینکه طبق قوانین کانادا معتبر باشند طبق قوانین کشوری که در آن بوده اید نیز مورد تایید بوده و سند مرتبط موجود باشد.

 

اسپانسر والدین

در حال حاضر برای اسپانسرشیپ پدر و مادر و پدر بزرگ و مادربزرگ، متقاضیان می بایست در سیستم انتظار ثبت نام کنند و منتظر شوند تا دعوتنامه اقدام را از طرف اداره مهاجرت دریافت نمایند. اگر دعوتنامه دریافت کنند ۹۰ روز مهلت خواهند داشت که پرونده کامل اسپانسرشیپ را ارسال نکنند. در صورتی که نامه دعوتنامه برای سال جاری که در آن اقدام نکنند نامه ای دریافت میکنند که از آنها درخواست می شود تمایل خود را برای اسپانسر کردن والدین خود در سال بعد اعلام کنند تا پرونده آن ها فعال باقی بماند.

 

اسپانسر فرزند

اگر شما شهروند یا مقیم دائم کانادا هستید و فرزندی خارج از خاک کانادا دارید که از نظر مالی به شما وابسته است شما می توانید از طریق برنامه اسپانسرشیپ فرزند اقدام کنید،همچنین بسیار اهمیت دارد که فرزند اسپانسر شده حداقل پیش نیاز ها را برای واجد شرایط شدن برای برنامه های اسپانسرشیپ را داشته باشد.

 

بعضی اوقات استان های کانادا روش های خاصی را برای مهاجرت اهالی فامیل ساکنان استان خود در نظر می گیرند. چون قوانین استانی مرتب در حال تغییر است لازم است در این خصوص به وبسایت اداره مهاجرت کانادا  یا یک مشاور رسمی مهاجرت کانادا تماس بگیرید.

میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره این برنامه مهاجرتی با موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید وکیل رسمی این موسسه خانم نازنین بیتاژیان وکیل رسمی مهاجرت کانادا می باشند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
salume paliz

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص کاری ، مشاغل مورد نیاز کانادا و شرایط

یکی از انواع روش های مهاجرت به کانادا مهاجرت از طریق نیروی تخصص کاری است. نیروهای متخصص و افراد حرفه ای، به شدت در کانادا مورد نیاز هستند. یکی از اهداف اصلی سازمان مهاجرت کانادا، جذب نیروهای متخصص تازه واردی است که باعث رشد اقتصادی کانادا می شوند. نیروهای متخصصی که با توجه به مهارتشان به صورت دائم در کانادا استقرار می یابند، ارزش ویژه ای برای اقتصاد کانادا و قدرت نیروی کار آن دارند. متقاضیان موفق برنامه ی مهاجرت نیروهای متخصص، ویزای مهاجرت کانادا (ویزای اقامت دائم) را دریافت می کنند، این ویزا به آنها اجازه می دهد تا همراه با خانواده ی خود به کانادا مهاجرت کنند.

 

به عنوان یک نیروی متخصص یا فردی حرفه ای، چندین گزینه در اختیار دارید. برای مثال ممکن است واجد شرایط اپلای در گروه نیروی متخصص فدرال باشید و یا در صورتی که ترجیح شما اقامت در کبک است می توانید از برنامه ی نیروی متخصصص کبک استفاده نمایید. و در صورتی که از استان یا منطقه ای که برای اقامت در نظر دارید، آگاه هستید می توانید به هر یک از برنامه های مهاجرت استانی درخواست دهید.

.


جهت اقدام از طریق این روش متقاضیان باید یکی از سه شرط زیر را دارا باشند:

 

  • حداقل یک سال سابقه کار در یکی از مشاغل مدیریتی، تخصصی و یا نیمه تخصصی در ۱۰ سال گذشته (از ابتدای سال ۲۰۱۵ لیست مشاغلی برای این روش وجود ندارد و کلیه مشاغل و رشته های واجد شرایط می توانند اقدام نمایند)
  • درخواست کار معتبر از یک کارفرمای کانادایی
  • تکمیل دوره دکترا در کانادا و یا گذراندن حداقل دو سال تحصیلی از ۴ سال دوره دکترا در یکی از دانشگاههای رسمی کانادا
مبنای انتخاب متقاضیان جهت ارسال مدارک اصلی فاکتورهای زیر می باشد: 

  • سن
  • تحصیلات قابل قبول
  • سابقه کاری قابل قبول
  • مدرک زبان آیلتس و/یا تف فرانسه
  • شرایط احتمالی همسر
  • و فاکتورهای دیگری که ضروری نبوده ولی امتیاز آور می باشند مانند وجود خواهر یا برادر متقاضی یا همسرش در کانادا

هزینه درخواست نامه برای مهاجرت نیروی متخصص فدرال : برای متقاضی اصلی ۵۵۰ $ کانادا، برای همسر و یا هر همراه دیگری ( بالای ۲۲ سال ) ۵۵۰ $ کانادا، و برای هر همراه کوچکتر از ۲۲ سال ۱۵۰ $ کانادا می باشد که توسط دولت کانادا در ابتدای کاراخذ می گردد.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
salume paliz

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی، شرایط و هزینه ها

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی یکی از روش های اخذ ویزا کانادا  می باشد که  در این روش افراد بسیار محدودی قادرند به کانادا مهاجرت کنند و اقامت کانادا را دریافت نمایند  . در این روش متقاضی مهاجرت به کانادا باید بتواند کاری  را در کانادا برای خود راه اندازی کند و از این کار درآمد کافی برای تامین زندگی خود و خانواده اش کسب نماید. بخش عظمی از موفقیت در این روش به دست مامور سازمان مهاجرتی کانادا است به عبارت دیگر بخش مصاحبه متقاضیانمهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی قسمت سرنوشت ساز مهاجرتشان است .

 

برنامه افراد خود اشتغال کانادا کسانی را شامل می شود که سابقه ای مرتبط با فعالیت های ورزشی، فرهنگی و هنری دارند. متقاضیان باید قصد و توانایی ایجاد کسب و کاری را داشته باشند که حداقل برای خود آن ها اشتغال ایجاد کند. همچنین، متقاضیان باید همکاری قابل توجهی در فعالیت های فرهنگی ، هنری یا ورزشی داشته باشند.

 

 


امتیاز مدارک تحصیلی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی


  • مدرک دیپلم باشد 5 امتیاز کسب می کند
  • مدرک دیپلم یک ساله  15 امتیاز کسب می کند
  • مدرک دو ساله کارشناسی باشد 20 امتیاز کسب می کند
  • کاردانی سه ساله به همراه مدرک کارآموزی  22 امتیاز کسب می کند
  • مدرک کارشناسی  و 15 سال سابقه تحصیل 22  امتیاز کسب می کند
  • مدرک دکترا باشد 25 امتیاز کسب می کند.

می توانید امتیازات را در سایت سازمان مهاجرتی کانادا  نیز مشاهده کنید

·    

 



امتیاز سابقه کاری برای متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی


  • دارای دو سال تجربه در رشته مرتبط 20 امتیاز
  • دارای سه سال تجربه در رشته مرتبط 25 امتیاز
  • دارای چهار سال تجربه در رشته مرتبط 30 امتیاز
  • دارای پنج سال تجربه در رشته مرتبط 35 امتیاز


بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی 

فعالیت های فرهنگی ، هنری و ورزشی شامل شغل هایی می شوند که عموما به عنوان بخشی از زمینه های فرهنگی، هنری و ورزشی کانادا به شمار می آیند. مثال های چنین شغل هایی شامل موارد زیر می شوند:

  • کتابداران

  • ترمیم کنندگان و متصدیان موزه ها، کتابخانه ها و

  • متصدیان بایگانی مدارک

  • متخصصان نویسندگی، ترجمه و دیگر موارد مرتبط

  • مولفان و نویسندگان

  • ویراستاران

  • خبرنگاران

  • مترجمان متون، مترجمان حضوری و افراد مترجم اصطلاحات تخصصی

  • بازیگران نمایشی و هنرمندان خلاق

  • تولید کنندگان، کارگردانان، طراحان رقص و مشاغل مرتبط

  • رهبران ارکستر، آهنگسازان و تنظیم کنندگان

  • موسیقی دانان و خوانندگان

  • رقصندگان

  • بازیگران و کمدین ها

  • نقاشان، مجسمه سازان و دیگر هنرمندان هنر های تجسمی

  • شغل های فنی در کتابخانه ها، آرشیو های عمومی، موزه ها و گالری های هنری

  • متخصصان بایگانی عمومی و کتابخانه

  • شغل های فنی مرتبط با موزه ها و گالری های هنری

  • عکاسان، متخصصان هنر های گرافیکی و همچنین مشاغل فنی و هماهنگی در حوزه تصاویر متحرک، رسانه و هنر های نمایشی

  • طراحان خلاق و افراد هنرمند در زمینه صنایع دستی

  • طراحان گرافیک و تصویرگران

  • طراحان داخلی و افراد متخصص در زمینه دکوراسیون داخلی

  • طراحان خلاق در زمینه تئاتر، مد، نمایش و دیگر موارد

  • صنعت گران و متخصصان صنایع دستی

  • الگوسازان در زمینه منسوجات و محصولات چرم و خز

  • ورزشکاران، مربیان، داوران و مشاغل مرتبط

  • ورزشکاران

  • مربیان

  • مقامات ورزشی رسمی و داوران

  • رهبران

  • عکاسان

  • اپراتور های دوربین های فیلم برداری و حوزه فیلم

  • متخصصان هنرهای گرافیکی

  • متخصصان رسانه

  • متخصصان فیلم برداری و ضبط صدا

  • مربیان و رهبران برنامه های تفریحی، ورزشی و تناسب اندام

  • دیگر مشاغل تخصصی و همکاری در زمینه های تصاویر متحرک، رسانه و هنر های نمایشی

  • مشاغل حمایتی در زمینه های تصاویر متحرک، رسانه، عکاسی و هنر های نمایشی

  • گویندگان و دیگر اجرا کنندگان

  • گویندگان و دیگر افراد متخصص در زمینه رسانه

  • دیگر ارائه دهندگان

تاثیر دارایی ها در مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

اگر چه برای دسته خود اشتغالی هیچ مقدار تعیین کننده منابع مالی وجود ندارد , اما هر چقدر که منابع مالی فرد بیشتر باشد , شانس قبول شدن در این دسته نیز بیشتر می شود .
در صورتی که دارای منابع مالی مهمی هستید , حواستان باشد که تا جای ممکن مدارک ارائه دهید , که می تواند شامل نامه بانک , نامه سرمایه گذاری , امار پردداخت عوارض و … باشد


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
salume paliz

مهاجرت به کانادا ازطریق سرمایه گذاری، هزینه ها و شرایط

یکی از روش های مهاجرت به کانادا   و دریافت اقامت کانادا ، مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری است. که در این برنامه مهاجرتی  بر اساس پول و سرمایه اقدام می کنید. 3 شرط برای متقاضیان این برنامه مهاجرتی وجود دارد:

  1. دارایی متقاضی در این برنامه مهاجرتی باید  حداقل 1,600,000 دلار کانادا باشد . که  تواند شامل زمین ، خانه ، آپارتمان و…. باشد .
  2. متقاضی برنامه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری  باید حداقل دو سال تجربه مدیریت در 5 سال اخیر داشته باشد. متقاضی می تواند صاحب موسسه تولیدی یا خدماتی باشد یا  مدیر شرکت یا سازمانی و یا قسمتی از یک شرکت یا موسسه ای  باشد که حداقل دو نفر کارمند تمام وقت بعهده داشته باشد.
  3.  پس از گزینش از طرف ایالت کبک سرمایه گذار بایستی یا مبلغ 800,000 دلار کانادا را بدون بهره بمه دت پنج سال تحت اختیار این ایالت قرار دهد و یا به یکی از بانک های مورد اعتماد دولت اجازه دهد این مبلغ را بجای او وازیز کند و برای انجام این کاربانک مبلغی را تا حدود 220000 دلار کانادا بعنوان بهره بانکی و سایر مخارج به بانک مربو طه پرداخت کند.

نیروی متخصص انتاریو

مزیت های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری 

  • در این روش متقاضی الزامی به داشتن مهارت در زمینه زبان انگلیسی و فرانسه ندارد.

  • متقاضی تعهدی در زمینه ایجاد حرفه و بیزینس نخواهد داشت.

  • اخذ اقامت دائم و بدون شرط برای متقاضی، همسر و فرزندان.

  • متقاضی ملزم به داشتن مدرک تحصیلی نمی باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری استانی

انواع مختلفی از برنامه های سرمایه گذاری در استان های مختلف این کشور وجود داردکه در ادامه به توضیحات آنها می پردازیم


مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری استانی کبک

در این برنامه مهاجرتی سرمایه گذار و خانواده‌اش از ابتدای ورودشان به این کشور, اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند کرد  و از بیمه رایگان و حق تحصیل و کار و… برخوردار خواهند بود.  کوتاهترین راه برای سرمایه گذارانی که می خواهند اقامت بی قید و شرط کانادا را کسب کنند مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک می باشد.

 

مزایای مهاجرت  از طریق سرمایه گذاری کبک:

 

·        عدم نیاز به داشتن مهارت در زمینه زبان انگلیسی و مدرک آیلتس و همچنین زبان فرانسه

·        عدم الزام به راه اندازی کسب و کار و پیرور از شرایط مربوط به آن

·        سریع‌ترین و آسان ترین روش مهاجرتی به کانادا

·        اخذ اقامت دائم کانادا بدون هیچ‌گونه پیش شرطی

 

 

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری استانی بریتیش کلمبیا (ونکوور) 

مبلغ ۲۰۰ تا۴۰۰هزار دلار کانادا به عنوان خرید یک بیزینس در  شهر ونکوور یا اطراف آن پرداخت می‌گردد. همچنین می‌توانید ۱ تا ۵ نفر از اعضاء کلیدی بیزنس خود را نیز در این پرونده به کانادا ببرید. شما باید سرمایه مورد تایید کارشناس دادگستری را در ایران نشان دهید و پس از دریافت ویزای کاری میتوانید درخواست اقامت دائم دهید.

 

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه سرمایه گذاری جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد کوچک ترین و کم جمعیت ترین استان شرقی کانادا با جمعیتی در حدود ۱۵۰ هزار نفر می باشد.این جزیره کیفیت بالایی از زندگی همراه با مدارس عالی ،،امکانات بهداشت و درمان و تفریح ارائه می دهد .جزیره پرنس ادوارد دارای خانه هایی با قیمت بسیار پایین و نیز نرخ پایینی از جرم و جنایت می باشد. مناظر زیبا،آب و هوای معتدل ،سالانه بیش از یک میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند. این جزیره یک مکان مناسب برای خانواده و راه اندازی کسب و کار است.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری استانی ساسکاچوان

اقتصاد قوی و رو به رشد در استان ساسکاچوان در حیطه های مختلف شغلی و سرمایه گذاری موقعیت های بسیاری ایجاد کرده است و زمینه را برای پیشرفت مهاجران و تازه واردان فراهم نموده است و همین امر باعث مهاجرپذیری این استان شده است . کلاً علت جذب افراد به این منطقه در گذشته خاک حاصلخیز این استان بود.

امروزه، اقتصاد رو به رشد مدرن این استان عامل جذب مهاجران به ساسکاچوان می‌باشدبرای متقاضیانی است که می خواهند در زمینه مهارت و مدیریت سرمایه در حرفه و تجارت خاصی در ساسکاچوان سرمایه گذاری کنند.و یا اینکه در یک کسب و کار مشارکت کنند ودر بخش مدیریتی آن نقش فعالی بر عهده داشته باشد.

 

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری استانی منیتوبا

این استان از نظر نرخ بیکاری کمترین درصد را  در ۲ سال اخیر داشته و از این نظر با استان ساسکاچوان در رقابت می باشد. در استان منیتوبا بیش از ۷۰۰ سازمان حمایت از مهاجران می باشد.

برای اخذ اقامت منیتوبا از طریق طرح استانی منیتوبا متقاضی باید:

  • دارای حداقل دارایی تایید شده ای به ارزش ۳۵۰ هزار دلار کانادا باشد.

  • در ۵ سال گذشته دارای حداقل ۳ سال سابقه کاری با عنوان مالک یا مدیر ارشد باشد.

  • مبلغ ۱۰۰۰۰۰ دلار کانادا در حساب دولت منیتوبا به منظور ضمانت ایجاد و یا خرید یک کسب و کار در ایالت مانیتوبا بگذارد.(این مبلغ پس از ایجاد کار بدون بهره استرداد می شود.)
  • داشتن مدرک زبان آیلتس (speaking 4 ,reading 3.5 ,writing 4 ,listening 4.5)

  • حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ارائه شده در بخش امتیازبندی را به دست آورد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
salume paliz

مهاجرت تحصیلی به کانادا ، هزینه ها و دانشگاه ها

هزینه تحصیل در کانادا نسبت به کشورهایی همچون انگلستان و آمریکا پایین تر است، این کشور مقصد بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا می باشد. البته لازم به ذکر است که کانادا کشوری است مهاجرپذیر و شانس اخذ اقامت دائم  و  ویزای کانادا برای فارغ التحصیلان در آن بسیار بالا است که خود بر جاذبه تحصیل در کانادا افزوده است. سیستم آموزشی کانادا در ایالت های مختلف با یکدیگر فرق دارد اما به‌طور کلی، آموزش اجباری از ۵ سالگی  و دوره پیش دبستانی آغاز می شود. البته در بعضی از استان‌ها کودکان یک سال زودتر هم در مدارس پذیرش می‌شوند. دورهٔ دانش‌آموزی در کانادا تا ۱۳ سال بعد، یعنی تا سنین ۱۷-۱۸ سالگی ادامه پیدا می‌کند. 



تحصیل در کانادا



 


تحصیل در دانشگاه های کانادا 

برای ویزای تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس در دانشگاه های کانادا، معدل دیپلم دانشجو می بایستی حداقل ۱۴ باشد و البته برای برخی از رشته ها معدل بالای ۱۵ نیاز است. در صورتی که دانشجویان مقطع پیش دانشگاهی را نگذرانده باشند، می توانند برای دوره لیسانس اقدام کنند، ولی در برخی از رشته می بایستی تعدادی از دروس اصلی دوره پیش دانشگاهی را قبل از شروع دوره لیسانس طی کنند و یا تعدادی واحد اضافه در دوره لیسانس بگذرانند.


دانشگاه های کانادا 

دانشگاه مک گیل

این دانشگاه در شهر مونترآل واقع شده است و حدودا ۴۰ هزار دانشجو دارد. مک‌گیل، هرسال به‌عنوان یکی از بهترین‌های دانشگاه‌های کانادا انتخاب می‌شود و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، بیشترین جوایز نوبل را کسب کرده‌اند.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو یکی از بزرگترین و بهترین دانشگاه‌های این کشور است. ارتباط تنگاتنگ این دانشگاه با اقتصاد کانادا، باعث شده است تا دانشگاه تورنتو، رکورددار اشتغال فارغ‌التحصیلان باشد. این دانشگاه در بین ۳۰ دانشگاه برتر دنیا هم قرار دارد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا 

دانشگاه بریتیش کلمبیا، یکی از ۵۰ دانشگاه برتر دنیاست که ۶۵ هزار دانشجو دارد. کمپ های این دانشگاه در شهرهای ونکوور و کلونا قرار دارد.

دانشگاه آلبرتا 

این دانشگاه رتبهٔ ۷۸ جهان از نظر سطح علمی را به خود اختصاص داده‌ است.  این دانشگاه پنجمین دانشگاه کاناداست که در شهر ادمونتون ایالت آلبرتا واقع شده و پذیرای بیش از ۴۰۰۰۰ دانشجو در رشته های مختلف است.

دانشگاه کویین

این دانشگاه جایگاه ۱۳۲ را در میان مراکز علمی جهان دارد. دانشگاه کویین که در شهر کینگستون ایالت اونتاریو قرار دارد در سال ۱۸۴۱ تاسیس شده و یکی از بهترین دانشگاههای پیشرو در زمینه تحقیقات در کانادا به شمار می رود.

دانشگاه مونترال

رتبهٔ این دانشگاه در میان دانشگاه‌های برتر جهان ۱۳۶ است. دانشگاه مونترال در شهر مونترال کبک با ارائه بیش از ۶۰۰برنامه آموزشی متنوع شرایط بسیار مناسبی را برای دانشجویان فراهم آورده است.


تحصیل در دبیرستان 

کشور کانادا جزء دسته کشورهایی محسوب میشود که دارای بهترین نظام آموزشی در همه مقاطع تحصیلی میباشد و هرساله صدها دانش آموز و دانشجو از نقاط مختلف جهان برای ادامه تحصیل در دبیرستانهای کانادا اقدام می کنند.کیفیت آموزشی در مدارس کانادا بسیار بالاست، به طوریکه دانش آموزان فارغ التحصیل با معدل بالای ۸۵ در هر دانشگاه و رشته ای پذیرفته میشود. دانش آموزان در مقطع دبیرستان ( کلاس ۸ الی ۱۲) میبایست ۸۰ واحد درسی ( ۱۲ کورس) را بگذرانند تا موفق به کسب مدرک دیپلم شوند.


هزینه تحصیل در کانادا

کانادا، بین کشورهای توسعه‌یافته و ترازاول دنیا، کشور نسبتا ارزانی به‌حساب می‌آید. مخارج زندگی در کانادا ، به میزان قابل ملاحظه‌ای پایین‌تر از استرالیا، انگلستان و ایالات متحده آمریکاست.

هزینهٔ تحصیل در مدارس کانادا بسته به نوع مدرسه متفاوت است. شهریهٔ مدارس دولتی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار در سال و شهریه مدارس خصوصی کانادا بسته به نوع مدرسه ممکن است تا دو الی سه برابر مدارس دولتی باشد. مدارس شبانه روزی هم از نوع مدارس خصوصی هستند که با توجه به هزینهٔ زندگی و اقامت دانش‌آموزان شهریهٔ بیشتری دریافت می‌کنند و شهریهٔ کل آنها تا ۳۰ هزار دلار در سال می‌رسد.

شهریه دانشگاه با توجه به نوع دانشگاه،رشته و مقطع مورد نظر از ۱۲ هزار تا ۳۰ هزار دلار در سال متغیر است.

برای اجاره خانه در کانادا، باید ماهیانه، مبلغی در حدود 1000 تا 2800 دلار در نظر بگیرید. این مبلغ، با توجه به نوع خانه، متراژ، امکانات، موقعیت مکانی و استان مورد نظر، متفاوت است. بسیاری از دانشجویان، سکونت در خوابگاه را به اجاره کردن خانه ترجیح می‌دهند تا بتوانند در هزینه‌های جاری، صرفه‌جویی کنند. متوسط هزینهٔ اقامت در خوابگاه دانشجویی، بین ۲۵۰ تا ۷۰۰ دلار در ماه است. علاوه بر هزینه تحصیل هزینه زندگی در کانادا و مخارج روزمره هم باید در نظر گرفته شود. 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
salume paliz