مهاجرت به انتاریو استان انتاریو قلب اقتصادی کانادا است. روش های مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای کانادا در این استان بسترهای لازم برای تولید وجود داشته و انواع صنایع در شهرهای آن مانند تورنتو فعال هستند. اتاوا نیز مرکز ادارت دولتی و وزارتخانه ای است. با مهاجرت به کانادا از طریق استان انتاریو می توان از نظر شغلی تا حدودی مطمئن بود. همین موضوع یکی از دلایل محبوبیت مهاجرت به کانادا از استان انتاریو است. یکی از صنایع بسیار مهم در انتاریو صنعت اتومبیل است. شرکت های کانادایی از جمله کشورهای پیشرو در این صنعت به شمار می روند. این استان همچنین دارای منابع طبیعی فراوانی از جمله آهن و نیکل و همچنین جنگل های فراوان است. علاوه بر این طبیعت زیبای این منطقه فرصت سرمایه گذاری روی صنعت گردشگری را فراهم کرده است. این استان دارای کمترین میزان نرخ بیکاری در کانادا است و به همین دلیل مهاجرت به کانادا از طریق استان انتاریو امری معقول به نظر می رسد. زیرا در این استان اغلب صنایع و مشاغل در حال فعالیت گسترده هستند

اقامت در انتاریو

برای واجد شرایط بودن اکسپرس اینتری و در نظر گرفته شدن برای نامزدی انتاریو، متقاضیان باید برای یکی از دو برنامه مهاجرت فدرال واجد شرایط باشند، همچنین انتاریو سه جریان برای کارگران ماهر ایجاد کرده است که می خواهند در انتاریو بطور دائم زندگی و کار کنند. این سه جریان از سیستم انتخاب اکسپرس اینتری فدرال استفاده می کنند.

·         برنامه نیروی کار ماهر فدرال

·         کلاس تجربه کانادایی

·         جریان نیروی کار ماهر فرانسوی زبان اکسپرس اینتری انتاریو

·         جریان اولویت های سرمایه انسانی اکسپرس اینتری انتاریو

·         جریان حرفه تخصصی اکسپرس اینتری انتاریو

این امر ( Ontario Immigrant Nominee Program (OINP را قادر می سازد تا افرادی را که برای مهاجرت و پناهندگی و مجموعه اکسپرس اینتری شهروندی کانادا واجد شرایط هستند و دارای تحصیلات لازم، تجربه کار حرفه ای، توانایی زبان و سایر عوامل کمک کننده برای کمک به موفقیت آنها در ایجاد و ادغام در بازار کار و جوامع انتاریو هستند را نامزد کند.

دانشجویان بین المللی در استان انتاریو

گروه دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در کانادا و همچنین شهر انتاریو این کشور OINP برای دانشجویان بین المللی در برنامه های تحصیلی خارج از کشور طراحی شده است. این دسته به سه زیر مجموعه اولیه تقسیم می شود که شامل:

·         دانشجوی بین المللی با جریان پیشنهاد شغلی

·         جریان فارغ التحصیلی PhD بین المللی

·         جریان تحصیلات ارشد خلبانی بین المللی


منبع: https://www.ontario.ca/page/ontario-immigrant-nominee-program-oinp