تحصیل در مجارستان 

نکته مهم برای تحصیل و اعزام دانشجو به مجارستان این که، دانشگاه های کشور مجارستان اکثراً مورد تایید ایران و در مقاطع مختلف اقدام جهت ثبت نام از دانشجویان خارجی می نماید. دانشگاه فنی بوداپست از جمله دانشگاه های مطرح اروپا که به چهار زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و مجاری تدریس دارد. همچنین 5 دانشگاه این کشور در لیست 400 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. برای ورود به دانشگاه های کشور مجارستان فرد نیازمند به دانش زبان انگلیسی، همچنین اطلاعات و دانسته های تحصیلی فراوانی است تا بتواند دانشجوی موفقی باشد.

 

مهاجرت به مجارستان از طریق کار

شما می توانید از طریق کار در مجارستان به این کشور زیبا مهاجرت کنید.

به منظور کار در مجارستان شما می توانید از طرق زیر اقدام کنید :

  1. جاب سیکر به شما فرصت گشتن به دنبال کار در مجارستان به مدت 6 ماه را می دهد.
  2. کارت آبی نوعی ویزای کار برای اتحادیه اروپا به شمار می رود. اروپا به منظور جذب نیروهای حرفه ای این شرایط را برای مهاجران فراهم آورده است تا از این طریق در رشته های مربوط به ریاضیات، کامپیوتر و علوم کمبود نیروی کار را پر کند. کارت آبی از حداقل مدت 1 سال تا نهایتا 4 سال معتبر است.
  3. ویزای کاری مجارستان با داشتن قرارداد کاری از سوی کارفرمای مجارستانی ممکن می باشد.

اخذ اقامت از طریق ازدواج در مجارستان

اخذ اقامت از طریق ازدواج یکی از روش های مهاجرت به مجارستان است که سالیانه مورد توجه بسیاری از افراد میباشد. در نظام حقوقی ایران ازدواج با یک مرد ایرانی سبب تحمیل تابعیت میشود، ولی این قانون در نظام حقوقی دیگر کشورهای جهان متفاوت است و ازدواج با هر شخصی تبعه آن کشور- زن یا مرد- سبب اعطای اقامت کشور مذکور میشود. کشور مجارستان نیز از این قانون مستثنی نیست و زمانی که فردی با تبعه این کشور ازدواج کند تابعیت به وی تعلق میگیرد.

اقامت مجارستان از طریق سرمایه گذاری

یکی از راه های مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری می باشد.  مجارستان برای صاحبان کسب و کار اقامت موقت و دائمی می دهد.  شخص متقاضی اقامت مجارستان می تواند از طریق راه اندازی یک کسب و کار  و یا به ثبت رساندن شرکت برای خود و همسر و فرزندانش اجازه اقامت موقت مجارستان را دریافت نماید و پس از گذشت ۵ سال و تمدید این ویزا به اقامت دائم مجارستان دست یابد.

 

منبع: http://visa2pr.com/%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86/