انتاریو پرجمعیت ترین استان کانادا است که در سرتاسر پایتخت کشور، اوتاوا و بزرگترین شهر آن، تورنتو زندگی می کند. این استان تولیدی پیشرو در کانادا است و دارای منابع طبیعی است. با این حال، بخش عمده ای از اقتصاد آن بخش خدماتی است که 79 درصد از این استان را شامل می شود و خدمات تجاری، مالی، حرفه ای و فنی و همچنین فرهنگ و هنر را شامل می شود.


چشم انداز متنوع انتاریو از سنگ های کانادایی سپر سنگی و معدنی به بیش از 250،000 دریاچه که یک پنجم از ذخایر آب شیرین جهان را تشکیل می دهند، متغیر است.  راه های مهاجرت به کانادا علاوه بر این، حدود 60 درصد از زمین های استان به عنوان زمین های جنگلی طبقه بندی می شوند که 2 درصد از جنگل های جهان را تشکیل می دهند.


چند فرهنگی گرایی در انتاریو به شدت جشن گرفته می شود، تورنتو بیشترین شهرت چند فرهنگی در جهان است. در واقع، بیش از صد زبان و گویش در اینجا صحبت می شود، از جمله تعدادی از مردم محلی زبان بومی و زبان اگوکوویونی صحبت می کنند.

برنامه نامزدی مهاجر انتاریو (OINP)

برنامه نامزدی مهاجرت به انتاریو (OINP) با تسهیل مهاجرت کارگران خارجی، کارشناسان حرفه ای و کارکنان خارجی و دانشجویان بین المللی مورد نیاز برای تامین نیازهای انسانی خود، از کارفرمایان حمایت می کند.


استان انتاریو با همکاری وزارت مهاجرت، مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) همکاری می کند. نامزدهای مورد علاقه باید از یک فرایند دو مرحلهای پیروی کنند: درخواست نامزدی به دولت استانی، و سپس، اگر نامزد شوند، برای اقامت دائمی در دولت فدرال درخواست کنند.


جریان OINP

OINP سه دسته مهاجرتی را مدیریت می کند: سرمایه انسانی، مشاغل کارفرما و مهاجرت تجاری. هر رده به چندین جریان تقسیم می شود.

پنج جریان وجود دارد که تحت آن نامزدان می توانند مستقیما برای نامزدی انتاریو درخواست دهند: پیشنهاد شغل کارفرما (هر سه جریان) و دانشجوی بین المللی (فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا).


این استان همچنین سه جریان ورودی اکسپرس را هدف قرار می دهد که متقاضیانی هستند که دارای مدارک لازم هستند، از جمله تحصیل، تجربه، مهارت زبان و توانایی موفقیت در اونتاریو و کمک به توسعه اقتصادی استان.


جریان کارآفرین در برنامه های انتاریو جای خاصی دارد، زیرا تنها اظهارات مورد علاقه را می پذیرد. نامزدهای علاقه مند نمی توانند مستقیما برای نامزدی درخواست دهند، باید صبر کنند تا انتخاب شوند و دعوت شوند تا درخواست کنند. با این حال، آنها نیازی به مشخصات معتبر اکسپرس ورودی ندارند، بنابراین نیازی به برآورده شدن الزامات هر برنامه فدرال نیست.


OINP تساوی

OINP اعلامیه های مربوط به دوره (NOI) را به نامزدها در استخر اکسپرس ارسال می کند و آنها را برای اعطای نامزدی تحت یکی از جریان های ورود اکسپرس OINP دعوت می کند. جزئیات و روش شناسایی مورد استفاده برای هر جستجو پس از تساوی انجام می شود.

زمان پردازش

زمان های پردازش به دو دوره تقسیم می شوند: مدت زمان لازم برای تعیین استان برای تعیین ویزا و مدت زمان لازم برای دریافت ویزای اقامت دائم.


انتاریو در حال حاضر زمان پردازش خود را بین 60-90 روز برای اکثر جریان ها برآورد می کند.


برنامه های کاربردی مهارت های ارسال اکسپرس در 30-60 روز در حال پردازش هستند. زمان پردازش برنامه های کسب و کار بستگی به پیچیدگی هر فایل دارد.


در سطح فدرال، IRCC در حال حاضر برنامه های کاربردی نامزدی نامطلوب استان را در ظرف 15-19 ماه در حال اجرا است. برای جریان ورودی اکسپرس، میانگین میانگین 6 ماهه اعمال می شود.